Uitdaging
Een groot deel van de metalen radiatorbekleding van Sentimo kun je zelf online samenstellen via de configurator. Maar als je jouw radiator(en) liever door een professional laat inmeten, als je bijvoorbeeld bekleding nodig hebt voor een radiator die langer is dan 3 meter of bekleding voor een radiator met een knop die naar voren staat, kun je de inmeetservice van Sentimo inschakelen. Eén van de buitendienstmedewerkers komt dan bij je langs om jouw radiator(en) op te meten en de wensen (uitstraling, kleur, bijzonderheden) met je door te nemen.
Buitendienstmedewerkers gebruikten een papieren inmeetformulier met 'doordrukvel' voor de klant, om de uiteindelijk samengestelde bekleding(en) te noteren. Eventuele bijzonderheden (bijvoorbeeld positie van de knop) werden ingetekend op standaardtekeningen. De bijbehorende prijzen zochten de medewerkers op in een map. De klant vulde zelf klantgegevens in en bij akkoord werd er ook vaak meteen een machtiging ingevuld. Eenmaal terug op kantoor werd dit inmeetformulier eventueel samen met bijbehorende tekening(en) digitaal verwerkt; de binnendienst maakte een klant aan en verwerkte de bestelling, de administratie verwerkte de machtiging.
Er waren dus meerdere personen/afdelingen bezig om één zo'n bestelling te verwerken. Het liefst wilde Sentimo dit proces integreren in de flow van de webshop, zodat het niet alleen digitaal, maar ook voor een groot deel automatisch afgehandeld kon worden, net zoals webshop-bestellingen. Een mooie klus!