Oplossing
We stelden een strategisch plan op voor een multi-channel campagne, waarin we rekening hielden met:
- Unieke waardeproposities van elke webinar;
- Specifieke wensen en behoeften van de verschillende doelgroepen;
- De inzet van diverse kanalen om de boodschap effectief te communiceren;
- Het ontwerpen van aantrekkelijke visuals;
- Automatische verwerking van aanmeldingen;
- Een naadloze marketing-flow na aanmelding;
- Retentie en kwaliteitsverhoging.
Waardeproposities webinars
We brachten de waardeproposities in kaart van de verschillende webinars, door nauw samen te werken met de experts van Kingspan Geïsoleerde Panelen. Dit gaf Frontis direct inzicht in de verschillende doelgroepen.
Met deze inzichten ontwikkelden we per webinar de boodschap en een unieke landingspagina. Zo zorgen we voor de juiste gebruikerservaring in zowel de advertenties als op de website.
De doelgroepen
De inhoud van de webinars was afgestemd op hot topics binnen de markt. We definieerden de doelgroepen middels het Frontis Doelgroepen Canvas, om inzicht te krijgen in welke topics zij belangrijk vinden, waar ze gevoelig voor zijn en welke kanalen ze gebruikten.
Zo zorgen we voor een gestructureerde aanpak, omdat we elke doelgroep specifiek en effectief konden benaderen.
Multichannel-campagne
We kozen voor een een multichannel-strategie, omdat uit ons Frontis Doelgroepen Canvas bleek dat de doelgroepen gebruikmaakten van verschillende kanalen. Van zoekmachines en sociale media tot marktspecifieke platformen.
We creëerden awareness op grote schaal en konden ook cross-channel retargetten voor een hogere mate van herinnering.
Design van visuals
Onze designafdeling hielp met de creatie van verschillende visuals, middels een handig template - in de huisstijl van Kingspan. De afbeeldingen en teksten pasten we in een handomdraai aan: we creëerden unieke visuals voor elke campagne, zonder consistentie te verliezen.