Uitdaging
Winterwarm bouwt volop verder aan haar internationale marktpositie en ambitie. Tegelijkertijd innoveren ze hun producten en breiden ze hun productrange uit in het kader van de energietransitie. Om hun ambities kracht bij te zetten, zijn hun websites en webshops geheel vernieuwd en geïntegreerd in één platform.
De uitdaging was drieledig:
- De doelgroep van Winterwarm is divers: van eindgebruikers, groothandels en installateurs tot internationale dealers. Bovendien verschilt de buyer journey in Nederland ten opzichte van de export naar het buitenland én verschilt dit ook nog tussen de agrarische markt en de industrie. Kortom, de weg naar de eindgebruiker is altijd anders. Hoe ontwikkelen we een logische en gebruiksvriendelijke website voor al deze doelgroepen en hun behoeften?
- Mede door de diversiteit aan doelgroepen, wordt er op verschillende manieren via zoekmachines gezocht naar de producten en oplossingen van Winterwarm. Hoe richten we de navigatiestructuur zo SEO-proof mogelijk in?
- Hoe zorgen we ervoor dat de nieuwe omgeving goed onderhoudbaar is en dat de klant-, product- en orderinformatie zoveel mogelijk automatisch wordt verwerkt?