Uitdaging
De vraag naar zorgprofessionals is groot, dat is niet nieuw. Des te belangrijker is het om (nieuwe) medewerkers goed aan boord te krijgen én te behouden. Een goede start inclusief inwerkprogramma is daarbij van groot belang. Daarom ging Frontis samen met Sensire aan de slag met de volgende uitdaging:
"Hoe kunnen we een onboardingproces creëren waarmee nieuwe medewerkers efficiënter en tevredener “onboarden” binnen een gebruiksvriendelijke, inspirerende en digitale omgeving?"
Sensire wil in de eerste 100 dagen haar nieuwe medewerkers op een innovatieve en efficiënte manier digitaal aan de hand nemen. Daarnaast is het ook van belang om relevante informatie op een eenvoudige manier te verstrekken én verzamelen, zodat ook het administratieve proces rondom onboarding makkelijker en sneller verloopt.
Er is geen tijd te verliezen, een maandenlang traject voor conceptontwikkeling past niet bij het vraagstuk en de urgentie daarvan. Daarnaast weten we allemaal dat een langdurend traject ook niet goed is voor het enthousiasme en creativiteit.
De oplossing? Zet verschillende (digitale en design thinking) experts van Frontis en Sensire 4 dagen bij elkaar en geef ze één doel: creëer een door eindgebruikers gevalideerd prototype om het vraagstuk te beantwoorden.