Oplossing
Om een goede basis voor het online platform te leggen is in sessies met de verschillende stakeholders gebrainstormd over een toekomstbestendige sitestructuur die toepasbaar is voor alle websites in verschillende landen. In het technisch vooronderzoek kwam naar voren dat SyncForce, de leverancier van het PIM-systeem van Ubbink, net werkte aan een nieuwe API. We besloten deze te gebruiken voor de koppeling met Kentico Xperience, waarin het platform is ontwikkeld.
SyncForce als basis voor de structuur van oplossingen en producten
De koppeling tussen SyncForce en Kentico Xperience is zo opgebouwd dat de productstructuur in het PIM-systeem 1-op-1 overeenkomt met de structuur van de website. Ubbink kan aanpassingen in producten en structuur zo eenvoudig centraal beheren. Dit zorgt niet alleen voor een efficiënt productinformatiebeheer, maar resulteert ook in een prettige workflow waarbij content marketeers product content kunnen verrijken binnen Kentico Xperience als toevoeging op de informatie die wordt opgehaald uit het PIM-systeem.
Configurator voor het samenstellen van bestellijsten
Via 'Oplossingen' hebben gebruikers de mogelijkheid om een oplossing te configureren. Op basis van deze oplossing wordt meteen een bestellijst gegenereerd met de benodigde producten. Je kunt deze boodschappenlijst ontvangen per mail, zonder een account aan te hoeven maken. Via de Locatiezoeker, waarvoor een koppeling is gemaakt met een externe tool, kun je vervolgens de dichtstbijzijnde groothandel of bouwmarkt vinden om de bestelling uiteindelijk te plaatsen.
Frontis implementeerde voor deze configurator dynamische filters, waarmee elk 'Ubbink land' zijn eigen filters kan kiezen.