Sterke punten van Scheffer Keukens benutten
Een van de voornaamste eigenschappen die we uit onze gebruikersonderzoeken hebben gehaald is dat de doelgroepen zich graag online oriënteren en zich laten inspireren. Een belangrijk aspect hierbinnen is de oriëntatie op nieuwe ontwikkelingen en trends binnen het keukenlandschap. Want, de ontwikkelingen binnen de keuken- én interieurbranche staan nou eenmaal niet stil. Waarbij voorheen iedereen een witte keuken wilde, is nu zwart niet meer weg te denken uit de showroom. Ook ziet Scheffer Keukens dat steeds meer mensen kiezen voor een inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging.
Zo’n afzuiging koop je natuurlijk niet zomaar, voordat iemand de showroom bezoekt is er al uitgebreid onderzoek gedaan en denkt men al aardig te weten wat men wel en niet wil. Deze online oriëntatie is dan ook één van de content onderwerpen die we volledig hebben omarmd en in samenwerking met de keukenadviseurs van Scheffer hebben opgepakt. We weten immers dat de doelgroep eerder geneigd is de showroom van Scheffer te bezoeken wanneer we online aan kunnen tonen dat Scheffer de juiste plek is om te zijn voor de nieuwste ontwikkelingen in de keuken.
Blogartikelen schrijven
Met behulp van de (technische) kennis van Scheffer Keukens zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van blogartikelen. Een goede zoekwoordenanalyse bood de fundering voor een goede vindbaarheid. Het succes hiervan wordt perfect weergegeven in onderstaande afbeelding, waarin we binnen acht maanden van minder dan 200 organische sessies per maand naar bijna 2.000 organische sessies per maand zijn gestegen op deze blogartikelen. Dat is een stijging van 872,3%!