Scroll
naar Cases

Vernieuwde website met actuele productdata door PIM-koppeling

ATAG Verwarming
15% toename in aantal sessies
1000'en adviezen uitgebracht via de handige ketelkiezer
3 doelgroepen worden bediend met 1 website

ATAG Verwarming maakt al ruim 70 jaar prijswinnende verwarmings-producten met oog voor comfort, warmtetechniek en duurzaamheid. Zij bedienen hiermee de consumentenmarkt en de zakelijke markt.

Kenmerken
  • Werkt samen met Frontis sinds 2017
  • Actief in de maakindustrie
  • Gelanceerd in 2018
  • Voor consumenten, installateurs en de zakelijke markt

Uitdaging

ATAG Verwarming had een sterk verouderde website en was op zoek naar een nieuwe responsive website in meerdere talen die aansluit bij alle doelgroepen (consument, installateurs en zakelijk) die zij bedienen, waarbij de (product)informatie is afgestemd op de betreffende doelgroep. Naast een openbaar deel moest er binnen de website ook een afgeschermd gedeelte beschikbaar worden voor de 'Select Dealers'.

Om bezoekers te helpen in hun keuze voor de juiste ketel wilden zij een gebruiksvriendelijke ketelkiezer die op basis van een aantal simpele vragen advies geeft over de juiste ketel in een betreffende situatie, ook met het oog op duurzaamheid.

Dit project is gebouwd op ons Hybride Business Platform

Van klantenportaal en bestelportaal tot self-service portaal: het Hybride Business Platform geeft jouw project een kick-start! Een solide basis waarin we de voordelen van maatwerk- en standaard software combineren.

Oplossing


(Product)informatie automatisch updaten

Alle productinformatie en documentatie wordt in het Kentico CMS gesynchroniseerd met het Product Information Management (afgekort PIM) systeem van Compano dat ATAG Verwarming gebruikt. Zo kunnen zij deze informatie centraal beheren en worden wijzigingen in productdata automatisch bijgewerkt op de website. De productinformatie op de website is altijd actueel en de koppeling, die we hebben gemaakt in samenwerking met Compano, bespaart ATAG Verwarming tijd in websiteonderhoud. Daarnaast is de correcte productinformatie cruciaal en zal eerder leiden tot verkoop en een terugkerende klant.

Dankzij keuzehulp snel de juiste cv-ketel vinden

De vorige website maakte gebruik van een keuzehulp, die advies geeft over de juiste verwarmingsoplossing voor een specifieke situatie. Aan ons de uitdaging om deze aan te passen aan de nieuwe situatie en qua gebruiksvriendelijkheid verder te optimaliseren. Deze nieuwe Comfortkiezer maakt ook gebruik van de data die wordt gesynchroniseerd vanuit het Compano PIM-systeem. Op basis van een aantal simpele vragen krijg de klant advies voor een ketel, inclusief een goedkoper en duurzamer alternatief. Binnen de Comfortkiezer is Vue.js toegepast om dit proces soepel en snel te laten verlopen.

Optimale zoekervaring met Azure Search integratie

Juist omdat de website zoveel informatie biedt voor verschillende doelgroepen, is het belangrijk om deze informatie makkelijk en snel vindbaar te maken om elke bezoeker zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Daarom wordt op de productpagina's filtering toegepast om resultaten te kunnen verfijnen. Binnen deze filters is Azure Search geïntegreerd: een snelle SaaS-cloudoplossing (Search-as-a-Service) van Microsoft, die ontwikkelaars API’s en hulpprogramma’s biedt waarmee je een uitgebreide zoekervaring kunt toevoegen aan web-, mobiele en bedrijfstoepassingen.

Garantiekaartregistratie gekoppeld met Eniac

Bij iedere ketel van ATAG Verwarming wordt een garantiekaart meegeleverd die de klant garantie geeft op de ketel. Een installateur kan deze garantiekaart eenvoudig online registreren. Doordat er een realtime koppeling is gemaakt met het Eniac-systeem van ATAG Verwarming, herkent de online tool aan de hand van het productienummer direct de betreffende ketel. De installateur hoeft dan alleen het fysieke adres van de klant én de installatiedatum nog toe te voegen en kan de registratie op deze manier eenvoudig voltooien.

Een dealer of documentatie eenvoudig vinden

Naast productinformatie en de ketelkiezer, vinden consumenten op de website ook eenvoudig een ATAG Dealer in de buurt vinden via de Dealerzoeker. Ook de documentatie bij de ketels van ATAG Verwarming kunnen consumenten online downloaden of aanvragen per post. 

Resultaat

Deze nieuwe website van ATAG Verwarming is gelanceerd op 21 februari 2018. In de eerste maanden na livegang zagen we direct een stijging van het aantal sessies en ook de verschillende services binnen de website worden goed gebruikt. Zie hier de eerste cijfers:

"Frontis sprak ons aan om de ervaring met ons dealermodel en hun Achterhoekse nuchterheid."

“Online neemt een steeds belangrijkere positie in, in de communicatie met consumenten en met onze eerste aanspreekpunten, de ATAG SelectDealers. Een moderne website is hierbij niet meer weg te denken. In het beslissingstraject hebben we een 3-tal internetbureaus aangeschreven om mee te denken hoe ATAG zich online moet presenteren. We hebben voor Frontis gekozen omdat zij ervaring hebben een dealermodel zoals wij hanteren, samen met de de kennis van het CMS Kentico, dat volledig hierbij aansluit. Ook sprak de Achterhoekse nuchterheid van Frontis ons aan, dat is iets wat wij als Achterhoekse onderneming ook in de genen hebben.”

Jan Henk van der Wijk
Jan Henk van der Wijk Marketing en Communicatie Manager bij ATAG Verwarming