Empathize
In de empathize fase verkrijgen we inzicht in de wensen, behoeften en gedachten van de doelgroep: via de doelgroep. Met een mooi woord noemen ze dat ook wel een divergerende fase (dat mag je best weer vergeten 😉). Hieronder geven we per deelvraag aan welke methode we hanteerden om een antwoord te formuleren.
Welke ondernemingen en productgroepen vallen allemaal onder Royal Eijkelkamp?
Het startpunt van ons onderzoek was een interview met Huug Eijkelkamp; 4e generatie Eijkelkamp en tevens CEO van Royal Eijkelkamp. Het doel van dit interview was een goed beeld krijgen bij alle bedrijfsonderdelen die we samenvoegen in de toekomst.
*1 dagdeel
Hoe combineren anderen meerdere ondernemingen onder ‘één dak’?
De kunst is om meerdere bedrijfsonderdelen te combineren in één website. Nou is Royal Eijkelkamp niet het eerste bedrijf dat voor deze uitdaging stond. Vandaar dat we het slim achtten om onze blik te verrijken met het voorbeeld van anderen. Aan de hand van een ‘Good & Bad practices’ sessie bekeken we concullega’s en partijen uit andere branches die meerdere ondernemingen onder één dak positioneren. Zowel de goede als slechte voorbeelden kwamen aan bod.
*1 dagdeel
Welke functionele- en contentbehoeften hebben distributeurs en eindklanten?
Voor het beantwoorden van de vraag hebben we 2 soorten methoden ingezet:
1.Focusgroepen
Bij wie kan je het best navragen wat de functionele en content behoeften zijn van de doelgroep? Bij de doelgroep zelf natuurlijk! Van tevoren hebben we de 2 belangrijkste doelgroepen bepaald: distributeurs en eindklanten. Met beide doelgroepen zijn we één middag in gesprek gegaan. De kunst daarbij is om een afvaardiging van de doelgroep te kiezen die representatief is voor het geheel. Bij ons zag dat er als volgt uit:
Klanten:
- Eindklant Chili
- Eindklant Duitsland
- Eindklant Nederland
Distributeurs:
- Distributeur Indonesië
- Distributeur Zweden
- Distributeur Zuid-Korea
- Distributeur Italië
Tijdens de sessie schotelden we de deelnemers gericht stellingen voor, waar we vervolgens gezamenlijk discussie over voerden. Op deze manier was het voor ons makkelijk de gemene deler te bepalen per stelling én hadden we direct kwalitatieve toelichting. Dit moest natuurlijk wel digitaal en zag er als volgt uit: