Maak van onbekende websitebezoekers loyale klanten met marketing automation. Met gepersonaliseerde en bruikbare content op het juiste moment loods jij hen door hun klantreizen.
Aan de slag met marketing automation
- Krijg inzicht in gedrag en leer (potentiële) klanten écht goed kennen
- Integreer jouw marketingkanalen in 1 krachtig platform
- Communiceer gericht en gestructureerd met verschillende doelgroepen
- Realiseer een relevantere klantbeleving voor klantbehoud met cross- en upsell
- Werk aan een ijzersterke verbinding tussen marketing en sales
Wil je zélf de kracht van marketing automation ontdekken?
Vraag vrijblijvend advies op maat!
Wat is marketing automation?
Bij marketing automation bundelen e-mailmarketing en software hun krachten: vanuit één geautomatiseerd platform voorzie je jouw (potentiële) klanten van waardevolle en bruikbare content die zij nodig hebben voor hun klantreizen. Je realiseert een relevante klantbeleving en helpt hen om de juiste aankoopbeslissingen te maken.
Met marketing automation zet je anonieme websitebezoekers om naar prospects, om hen daarna te laten converteren naar kwalitatieve leads. Dit wordt ook wel leadgeneratie genoemd. Met leadscoring wordt de lead op het juiste moment overgedragen aan sales, die de deal sluit en vervolgens werkt aan een langdurige klantrelatie. Hierbij gaan de creativiteit van marketing en bodemloze klantenkennis van sales hand-in-hand samen voor het beste resultaat!
Werk gestructureerd vanuit één all-in-one platform en hanteer een persoonlijke marketing- en salesaanpak die volledig is gebaseerd op klantbehoeften en -gedrag.
De voordelen van automation voor B2B
De online marketing binnen de B2B is altijd uitdagend. Genereer je wel de juiste bezoekers naar je website, is de kwaliteit van je leads hoog genoeg en worden leads goed opgevolgd door Sales? En wat dacht je van alle repeterende werkzaamheden – die tijd (en dus ook geld) kosten – terwijl je veel liever aan andere, innoverende zaken werkt…
Met marketing automation pak je deze uitdagingen met beide handen aan en werk je tevens nauw samen met salescollega's om meer inzicht te krijgen in data en interne processen te optimaliseren.
Kortom, deze vorm van online marketing is zéér interessant voor de B2B. Zeker wanneer…
- de reizen van jouw klanten doorgaans langer duren dan 1 week
- jouw organisatie meerdere producten en/of diensten in meerdere markten afzet
- je de lead-to-sales ratio wil verhogen met een sterke samenwerking tussen marketing & sales
- je een volgende stap wil zetten in de digitale transformatie van jouw organisatie
Automatische, relevante en succesvolle opvolging van leads
Vergeet nooit meer om leads op te volgen met relevante vervolgacties en overhandig ze aan sales, wanneer de leads er klaar voor zijn.
Een verbeterde ROI van marketingactiviteiten
Bereik de juiste doelgroepen, communiceer de juiste content op het juiste moment en genereer kwalitatieve leads. Zo realiseer je een hogere ROI en weet je exact wat jouw inspanning opleveren!
Inzichten in (potentiële) klanten met breed opgebouwde profielen
(Potentiële) klanten hebben geen geheimen meer voor jouw organisatie. Je krijgt immers het beste inzicht in hun behoeften, wensen en gedrag.
Marketing wordt schaalbaar
Je bent geen tijd kwijt aan repeterende processen en taken. Zodoende bespaar je niet alleen geld, maar houd je ook tijd over voor innovaties en verdiepende activiteiten!
Onze ervaring met automation software
Kies de juiste automation software voor het maximale resultaat met…
- All-in-one hub voor marketing en sales
- Leadscoring en -nurturing
- Geautomatiseerde workflows
- Gepersonaliseerde content
- Segmentatie & uitgebreide klantprofielen
Bij Frontis gebruiken we verschillende software. Deze gaan nét een stap verder en richten zich niet enkel op marketing automation, maar óók op sales!
Xperience by Kentico - Enterprise
Met het Enterprise-pakket van Xperience by Kentico (voorheen Kentico EMS) bied je een complete online beleving aan jouw (potentiële) klanten. Je beheert vanuit dit platform alle content, digital marketing, klantendata en automation flows.
Xperience by Kentico is de meest uitgebreide mogelijkheid bij Kentico. Werk je met Kentico? Vraag dan naar de uitbreidingsmogelijkheden bij een van onze specialisten.
Klein beginnen? Dat kan natuurlijk ook!
Geïnteresseerd in marketing automation maar wil je liever klein beginnen? Dan kan dat natuurlijk ook! Je hoeft niet direct alle beschikbare functionaliteiten van de software in te zetten… Begin klein met een sterke basis, die je gefaseerd uitbouwt tot een krachtige marketingaanpak!
Benieuwd naar onze tools?
We laten je de mogelijkheden graag live zien!