2. Facebook, Instagram en LinkedIn blijven populair
Dat ik fan ben van de kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn, is je vast niet ontgaan. Het is bijvoorbeeld erg geschikt voor het vinden van een nieuwe collega, maar ook zeker voor het verzamelen van leads. Maak je hier al gebruik van? Zet dit dan vooral door.
We weten al een paar jaar dat korte video’s de norm worden. Maar, dat zogenaamde ‘short form videos’ zó dominant zouden worden, dat was op korte termijn niet verwacht. Sterker nog, de kans bestaat dat de short form video features de traditionele en bij iedereen bekende tijdlijnen, gaan overnemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de reels. Maak jij hier al gebruik van?
LinkedIn ontwikkelt zich razendsnel en rolt om de haverklap nieuwe functionaliteiten uit. Het blijft een zakelijk platform, dit zie je ook veelal terug in de nieuwe ontwikkelingen. Toch probeert LinkedIn soms wat informeler te zijn, door bijvoorbeeld nieuwe emoji’s zoals ‘grappig’ toe te voegen waarmee je kan reageren op een post.
Een waardevolle nieuwe feature van LinkedIn is dat ze onlangs het leadformulier hebben toegevoegd aan je bedrijfspagina. Het mooie van dit formulier is dat LinkedIn al automatisch alle invulvelden voor de aanvrager invult. Dus: heb je een gratis weggever zoals een whitepaper, of wil je iets anders aanbieden? Voeg dan zéker even het leadformulier toe aan jouw bedrijfspagina!