1. De titel zegt alles
De eerste titel is altijd een H1, voor Google een teken dat deze het meest belangrijk is. Vergeet niet je zoekwoord hierin te verwerken! Op andere titels pas je H2 of H3 toe.
2. Witregels
Maak gebruik van witregels tussen alinea’s, dat oogt rustiger en bevordert de leesbaarheid.
3. Help je bezoekers
Veel mensen lezen niet, maar scannen. Help je bezoekers en gebruik titels in je tekst.
4. Korte teksten
Maak je zinnen niet te lang en maak alinea’s niet langer dan 6 zinnen.
5. Afbeeldingen
Niet vergeten! Relevante afbeeldingen hebben een toegevoegde waarde én ze maken je pagina aantrekkelijker. Voeg waar mogelijk een onderschrift en/of alt-tag toe en verwerk hierin het zoekwoord. Plaats het zoekwoord ook in de bestandsnaam van de afbeelding.
6. Opsommingen
Gebruik opsommingen, dit leest prettig voor de bezoeker, vooral als hij/zij gaat scannen. Jouw opsomming is bij voorkeur niet zo lang als deze, maar ja, er zijn nou eenmaal veel dingen waar je op moet letten bij het schrijven van je tekst.
7. Hoeveelheid woorden
De ideale landingspagina bestaat uit minimaal 300 woorden. De maximale lengte hangt vooral af van de behoefte van de bezoekers. De belangrijkste regel: hou je tekst kort en bondig, maar zorg er tegelijkertijd voor dat je alle vragen van bezoekers beantwoordt.
8. Verwijzingen
Verwijs door middel van interne links door naar andere gerelateerde pagina’s, zodat bezoekers snel meer informatie vinden over het onderwerp. Dat noemen ze ook wel pillar content of cluster content. Voorzie de link van unieke tekst met daarin het zoekwoord.
9. Call-to-action
Geef redenen om door te klikken en gebruik duidelijke call-to-action elementen.